Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Log keluar
Melayu
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskeraБеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Rumah > Berita > Modul Kuasa Infineon Menjalankan Chang An Jiexun Kenderaan Elektrik Hibrid untuk Digunakan di Olimpi

Modul Kuasa Infineon Menjalankan Chang An Jiexun Kenderaan Elektrik Hibrid untuk Digunakan di Olimpi

Neubiberg, Jerman dan Beijing, China - 21 Julai 2008 - Infineon Technologies AG (FSE / NYSE: IFX) hari ini mengumumkan bahawa salah satu daripada modul kuasa automotif sedang digunakan untuk menjimatkan tenaga dan kereta mesra alam yang akan digunakan di Sukan Olimpik Beijing. Infineon's HybridPACK ™ 1 modul akan beroperasi dalam jumlah 20 "Jiexun" kenderaan elektrik hibrid (HEVs) pengeluar kereta China Chang An, salah satu pengeluar kereta China terkemuka.

Pembangunan kereta elektrik merupakan hasil penyelidikan berteknologi tinggi yang hebat dari Program 863 China yang merupakan penyelidikan dan pembangunan berteknologi tinggi yang dimulakan pada tahun 1986, yang bertujuan untuk meningkatkan teknologi dalam bidang utama seperti tenaga, bioteknologi, penerbangan angkasa dan sebagainya. Ia dijalankan oleh kerajaan dan menggalakkan perusahaan berkaitan untuk terlibat.

Di Sukan Olimpik, Chang An HEVs digunakan sebagai teksi untuk kedua-dua atlet dan orang awam. Mereka adalah kereta hibrid ringan dengan penjana permulaan bersepadu yang menjana tenaga semasa brek ("brek regeneratif") dan menyediakan kuasa tambahan untuk memandu atau menyalip.

Dengan menggunakan modul kuasa HybridPACK1 yang diguna pakai, kereta Chang HE Jiexun HEV boleh mempercepatkan sehingga 160 km / j sambil mengurangkan penggunaan petrol sebanyak 20 peratus berbanding dengan enjin pembakaran.

Dengan modul kuasa HybridPACK1, Infineon berjaya bertambah baik Sistem kawalan elektronik HEV dengan pelbagai cara. Infineon mengurangkan saiz sistem kawalan elektronik HEV sebanyak satu pertiga kepada hanya 20 cm x 30 cm serta berat badan mereka kepada kira-kira 15 kilo. Dengan menggunakan kawasan semikonduktor kurang 30 peratus untuk mencapai penarafan kuasa yang diperlukan, Infineon mengurangkan kos dan kerumitan reka bentuk sistem penyongsang HEV dan pada masa yang sama meningkatkan kecekapan tenaga mereka sehingga 20 peratus berbanding dengan sistem sedia ada. Ini bermakna berbanding dengan penyelesaian hari ini, Infineon HybridPACK1 mengurangkan kehilangan kuasa elektrik dengan satu perlima yang membolehkan sistem penyejukan mudah. Tenaga yang tersimpan boleh digunakan untuk driveaway dan pengambilalihan.

"Infineon menggabungkan pengetahuan pemimpin dunia dalam elektronik kuasa canggih dan merupakan yang kedua terbesar di dunia semikonduktor automotif syarikat untuk menyampaikan penyelesaian elektronik yang inovatif untuk kereta HEV Jiexun kami. Penyelesaian ini telah membantu kami untuk meneruskan komitmen jangka panjang kami ke seluruh pasaran automotif China dengan dapat membangunkan kenderaan ringan yang berkualiti dan kebolehpercayaan yang diyakini pengeluar kenderaan ringan terkemuka di dunia, "kata Ren Yong, Majordomo of Hybrid Projek Chana Auto Co. Ltd, atau hanya disebut Chang An.

"Ia adalah penghormatan kami untuk dapat memberi sumbangan kecil kepada Sukan Olimpik Beijing dengan kerjasama dengan Chang An Group untuk membangunkan kereta HEV mesra alam sekitar untuk digunakan oleh Sukan, "kata Vivek Mahajan, Pengarah Pengguna dan Tenaga Perindustrian di Infineon Technologies Asia Pacific. "Memandangkan sumber semulajadi semakin kecil pada saat kereta semakin banyak di jalan raya dalam masyarakat yang sangat mudah alih, komponen elektronik merupakan kunci untuk meningkatkan kecekapan tenaga dan mengurangkan penggunaan bahan api dan pelepasan kereta. Kami berbangga untuk memberi khidmat kepada para pelanggan kami untuk membantu menjimatkan tenaga dan melindungi alam sekitar dengan cip terkemuka teknologi yang membuat kenderaan akal, berfikir dan bertindak. "

Modul kuasa HybridPACK: Butiran teknikal

Berdasarkan lebih daripada 20 tahun pengalaman dalam pembangunan modul kuasa IGBT dan usaha penyelidikan yang kuat dari bahan-bahan baru kombinasi dan teknologi pemasangan, serta penggunaan teknologi IGBT Trenchstop ™ Fieldstop terkemuka dan teknologi wafer nipis, Infineon telah mengembangkan kuasa HybridPACK1 modul khusus untuk HEV. Ia adalah sebahagian daripada keluarga Infineon's HybridPACK modul kuasa automotif yang mempunyai pendekatan sistem yang cekap kos untuk memberikan kecekapan tinggi, kebolehpercayaan yang tinggi, namun meminimumkan kehilangan kuasa.

Infineon HybridPACK1 adalah modul kuasa yang direka untuk aplikasi HEV ringan dengan bekalan voltan maksimum sehingga 450 V dan kuasa sehingga 20 kW. Ia berdasarkan teknologi IGBT Trenchstop Fieldstop Infineon, yang menawarkan konduksi dan kerugian yang paling rendah.

Direka untuk suhu operasi simpang kekal pada 150 ° C, HybridPACK1 menampung konfigurasi cip enam pek yang diberi sehingga 400 A / 600 V.

HybridPACK1 sesuai untuk sistem penyongsang cecair suhu udara atau rendah. Plat asas tembaga rata yang digabungkan dengan substrat seramik berprestasi tinggi dan proses kabel ikatan Infineon yang dipertingkatkan menyediakan litar berbasikal termal dan kebolehan berbasikal kuasa untuk aplikasi penyongsang hibrid ringan. Untuk reka bentuk penyongsang padat tahap PCB pemacu dengan mudah boleh dipateri di atas modul. Semua sambungan kuasa direalisasikan dengan terminal skru.

Ciri-ciri utama modul kuasa HybridPACK1

  • Lengkapkan enam pek IGBT dengan NTC dalam satu modul
  • 600V Trenchstop Fieldstop IGBT
  • Memadai diod yang dikawal oleh pemancar
  • Julat suhu yang dilanjutkan
  • Ikatan dawai yang dipertingkatkan
  • Penarafan semasa sehingga 400 A
  • Aliran berbasikal termal Al 2O 3 seramik
  • Plat asas tembaga rata

Maklumat lanjut tentang pengeluar kereta Chang An di www.globalchana.com  
Untuk maklumat lanjut mengenai penyelesaian HEV Infineon, sila lihat www.infineon.com/hybrid