Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Log keluar
Melayu
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskeraБеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Rumah > Berita > Infineon Adalah Pengeluar Semikonduktor Pertama Dunia untuk Memulakan Pengeluaran Volume 130nm Terbe

Infineon Adalah Pengeluar Semikonduktor Pertama Dunia untuk Memulakan Pengeluaran Volume 130nm Terbe

Munich, Jerman - 6 April 2006 - Infineon Technologies AG (FSE / NYSE: IFX) hari ini mengumumkan bahawa telah memulakan pengeluaran siri microcontrollers flash termodenya yang paling maju 32-bit untuk aplikasi automotif. Ini membezakan syarikat sebagai pengeluar semikonduktor pertama di dunia untuk mencapai output volum tinggi yang terbenam menggunakan teknologi 130 nm.
 
Dibangunkan untuk digunakan dengan sistem kawalan enjin dan gearbox di kenderaan ringan, trak, dan motosikal, mikrokontroler flash Infineon 32-bit keluarga AUDO-NG, TC1796 dan TC1766, akan membantu menggabungkan prestasi, kebolehpercayaan dan keselamatan yang lebih baik dengan minimum penggunaan bahan api dan pelepasan. Infineon menjangka dapat membekalkan kira-kira enam juta pengeluar mikrokontroler ini kepada pengeluar automotif Eropah menjelang akhir 2007 dan untuk memperluaskan bahagian pasaran 30 peratus sekarang bagi cip yang digunakan dalam kawalan powertrain. Secara statistik, setiap kereta kedua di Eropah dan setiap kereta ketiga yang dibuat di seluruh dunia sudah mengandungi cip kawalan Infineon diesel atau cip gas, yang digunakan untuk mengawal fungsi seperti suntikan, penyalaan, kawalan lambda dan peredaran semula gas ekzos.
 
Mikrokontroler dihasilkan di loji Dresden Infineon. Sektor automotif memerlukan produk yang sangat berkualiti, jadi Infineon menghasilkan semua itu cip automotif secara eksklusif dalam kemudahan pengeluarannya sendiri, yang telah dioptimumkan untuk memenuhi semua spesifikasi mutu yang berlaku dalam industri automotif.
 
Menurut Christopher Hegarty, naib presiden dan pengurus besar, Microcontrollers, di dalam kumpulan perniagaan Automotif, Industri dan Multimarket Infineon, "Keselamatan adalah keutamaan nombor satu dalam sektor automotif, tetapi keselamatan optimum tidak mungkin tanpa kualiti produk yang tinggi. Sekitar tiga tahun yang lalu, kami telah menubuhkan inisiatif pengurusan kualiti yang paling menyeluruh dalam sektor kami, Program Kecemerlangan Automotif kami. Ia bertujuan untuk menjadikan produk kecacatan sifar sebagai realiti. "
 
TC1796 dan TC1766 mikrokontroler denyar berbeza antara satu sama lain dalam kekerapan jam mereka, saiz memori flash tertanam dan set periferal yang mereka tawarkan. Setiap direka untuk digunakan dalam jenis kenderaan yang berbeza. TC1796 dioptimumkan terutamanya untuk kelas kenderaan kelas atas dengan enjin enam atau lebih silinder, dan TC1766 bertujuan untuk empat hingga enam enjin silinder. Mikrokontroler ini memenuhi keperluan prestasi, keselamatan dan kebolehpercayaan yang sangat pantas bagi sistem kawalan enjin pintar dan gas pintar moden dan membantu mengurangkan penggunaan bahan api dan pelepasan supaya kenderaan mematuhi peraturan emisi Eropah dan Amerika.
 
Infineon's microcontrollers akan membantu kenderaan mencapai piawaian yang ditetapkan oleh ACEA Eropah (Persatuan Pengilang Automobil), yang menyeru pengeluar untuk mencapai pengeluaran karbon dioksida purata setiap kilometer dan kenderaan akan dipotong dari angka hari ini kira-kira 170g kepada hanya 140g pada 2008. Eropah Cadangan Komisi Euro 5, yang bertujuan untuk mula berkuatkuasa dari tahun 2008, mencadangkan pengurangan sebanyak 80 peratus dalam pelepasan zarah dari kenderaan diesel (daripada angka 25 mg / km hari ini) dan 20 peratus dalam oksida nitrat (dari angka 250 hari ini g / km).
 
Infineon percaya bahawa tiada pengawal mikro lain yang kini berada di pasaran menawarkan tahap prestasi yang sama: "TC1766 dan TC1796 telah meningkatkan prestasi masa nyata dengan ketara yang tidak dapat dipadankan oleh mikrokontroler sedia ada yang lain," kata Encik Hegarty. "Prestasi sistem mengetuk sistem semasa yang lain dengan faktor sepuluh atau lebih rendah, sebahagiannya disebabkan peningkatan kadar jam CPU produk AUDO-NG dan sebahagiannya disebabkan oleh arsitektur mereka, yang menggabungkan sistem bis cepat untuk komunikasi cip dan unit periferal pintar . Fungsi tambahan termasuk penukar analog / digital pantas, yang membolehkan pengesanan mengetuk perisian tanpa penapis luaran, manakala antara muka baru untuk menghubungkan unit yang efisien seperti modul kuasa meningkatkan produk. "
 
Data teknikal untuk keluarga AUDO-NG
 
TC1766 telah dibangunkan untuk digunakan dalam sistem kawalan enjin dan kawalan penghantaran yang dioptimumkan. Ia menawarkan kadar jam sehingga 80 MHz dan set peripheral yang kuat yang disesuaikan dengan keperluan standard aplikasi powertrain, dan dilengkapi dengan memori flash tertanam 1.5 Megabyte (MB). TC1796 beroperasi pada kadar jam sehingga 150 MHz dan mempunyai 2 MB ingatan kilat tertanam. Ia hampir dua kali lebih cepat daripada TC1766, mempunyai memori lebih kurang 30 peratus dan lebih banyak lagi I / Os (input / output). Ia juga menawarkan set periferal yang diperluas yang mampu memenuhi keperluan walaupun sistem kawalan enjin yang paling kompleks. Sepanjang tahun ini dan seterusnya, produk tambahan yang diperoleh daripada mikrokontroler ini dan menyediakan set ciri optimum untuk pelbagai keperluan yang berbeza mengenai aplikasi powertrain akan diperkenalkan ke dalam keluarga AUDO-NG.
 
Keluarga AUDO-NG didasarkan pada seni bina pemproses Infineon TriCore, yang menggabungkan kekuatan mikrokontroler, mikropemproses dan pemproses isyarat digital (DSP) dalam teras tunggal. Semua produk AUDO-NG mempunyai antara muka multiprosesor (MultiLink Interface MLI) yang khusus dipadankan dengan permintaan aplikasi powertrain. Antara muka ini membolehkan pelbagai mikrokontroler AUDO-NG untuk menukar aliran data antara satu sama lain dan merupakan penggerak utama untuk sistem powertrain masa depan berdasarkan pelbagai platform kecerdasan yang diedarkan oleh mikropengawal.
 
Maklumat lanjut tentang keluarga pengawal mikroskop AUDO-NG untuk aplikasi automotif boleh didapati di www.infineon.com/audo-ng