Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Log keluar
Melayu
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskeraБеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Rumah > Berita > Infineon Membawa Teknologi Radar untuk Kereta Mid-Range

Infineon Membawa Teknologi Radar untuk Kereta Mid-Range

Neubiberg, Jerman - 7 November 2007 - Dengan harga lebih daripada 1,000 Euro, sistem radar otomotif masih mahal dan kekal sebagai pilihan di kenderaan mewah, mewah sahaja. Sistem ini biasanya 10x20 cm mengambil sejumlah besar ruang di kawasan fender kereta. Infineon Technologies (FSE / NYSE: IFX) hari ini mengumumkan satu keluarga baru sistem radar IC (RASIC ™) yang boleh membawa radar automotif jarak jauh dan sederhana ke kereta pertengahan sebaik sahaja pertengahan 2010.

Infineon's RXN7740, cip radar pertama, adalah cip depan yang sangat bersepadu untuk 76-77 GHz julat frekuensi yang termasuk blok fungsi untuk pengayun, penguat kuasa dan empat pengadun untuk pelbagai antena. Berbanding dengan sistem radar hari ini, yang melaksanakan fungsi ini dengan budi bicaranya, RXN7740 Infineon membolehkan vendor mengecil sistem radar mereka satu perempat daripada saiz semasa, sambil mengurangkan kos sistem untuk modul frekuensi radio lebih daripada 20 peratus.

Dengan Kesatuan Eropah merancang untuk meneruskan kempen keselamatannya bertujuan untuk meningkatkan keselamatan jalan raya dan mengurangkan jumlah kemalangan jalan raya sebanyak 50 peratus pada tahun 2010, terdapat keperluan jelas bagi pengenalan berskala besar sistem keselamatan bersepadu yang dapat membantu mengurangkan risiko kecelakaan dalam keadaan kritikal. Sistem radar jangka panjang dan sederhana, yang meliputi jarak antara 20 dan 200 meter ke depan kenderaan, boleh memainkan peranan yang berharga dengan mengenal pasti halangan dan kereta di hadapan, walaupun penglihatan. Jika perlanggaran dijangkakan, headrests dan tali pinggang keledar berada dalam kedudukan untuk membantu mengurangkan kesan sebelum kemalangan. Isyarat yang sama juga dihantar ke brek atau sistem beg udara.

Firma penyelidikan pasaran Strategy Analytics meramalkan bahawa sepanjang tempoh 2006 hingga 2011, penggunaan sistem amaran jarak jauh di dalam kereta boleh meningkat lebih daripada 65 peratus setahun, dengan permintaan mencapai 3 juta unit pada tahun 2011, dengan 2.3 juta daripada mereka menggunakan radar sensor. Menjelang 2014, 7 peratus daripada semua kereta baru akan termasuk sistem amaran jarak jauh, terutamanya di Eropah dan di Jepun.

"Teknologi radar adalah kunci untuk membina sistem bantuan pemandu yang inovatif untuk membantu mengelakkan kemalangan kereta," kata Hans Adlkofer, Naib Presiden dan Pengurus Besar unit perniagaan Sense and Control Infineon Technologies. "Atas sebab ini, Infineon telah mengembangkan cip radar yang sangat bersepadu berdasarkan teknologi pembuatan germanium silikon yang memungkinkan untuk membina sensor radar yang lebih padat dan lebih padat. Terima kasih kepada ini cip, radar jarak jauh boleh menjadi sebahagian daripada peralatan standard untuk kereta dalam segmen automotif pertengahan menjelang pertengahan 2010. "

Cip depan baru Infineon menggunakan teknologi pembuatan berdasarkan germanium silikon (SiGe) dengan kekerapan transit 200 GHz. Teknologi ini dibangunkan dengan bantuan Kementerian Pendidikan dan Penyelidikan Persekutuan Jerman (BMBF) sebagai sebahagian daripada projek KOKON (http://www.kokon-project.com), telah direka dan memenuhi syarat khusus untuk kegunaan automotif. Tidak seperti komponen gallium arsenide (GaAs) yang digunakan hari ini, teknologi SiGe memungkinkan untuk membina sensor radar yang lebih murah dan kos efektif. Infineon juga telah memperkenalkan kaedah ujian bersepadu baru untuk memastikan sensor radarnya memenuhi keperluan kualiti industri yang menuntut industri automotif.

Ketersediaan

Sampel awal radar radar RXN7740 yang sangat terintegrasi kini tersedia, dengan pengeluaran dijangka meningkat pada pertengahan tahun 2009. Maklumat tambahan mengenai radar boleh didapati di www.infineon.com/radar.