Nuremberg, Jerman, 12 November 2007, COMNEON dan TJAT berjaya menunjukkan akses IMS / SIP lancar ke komuniti pemesejan segera berasaskan web seperti ICQ dan MSN. Demonstrasi yang pertama kali ditunjukkan pada Kongres GSM Mobile Asia minggu ini di Macau, terdiri daripada Rangka Kerja Peranti IMNEON IMS yang berjalan di terminal mudah alih dan penyelesaian pesanan segera TJAT. Ia boleh digunakan dengan serta-merta dalam rangkaian legasi tanpa pelayan IMS di tempat, kerana pelayan sedang ditiru. Penyelesaiannya adalah mematuhi IMS / SIP yang menjadikannya bersedia untuk peningkatan rangkaian IMS masa depan yang telah dirancang oleh pengendali rangkaian paling.
Dibangunkan oleh pasukan yang bergabung, akses IMS / SIP kepada komuniti IM web yang telah ditetapkan telah menyempurnakan ujian dalaman dan cross-platform interoperability checks. Penyelesaian ini sepenuhnya mematuhi OMA dan IETF.
Kedua-dua syarikat sangat teruja untuk mengumumkan penyelesaian teknologi ini. Pengurusan Produk EVP TJAT, Dr. Oleg Golobrodsky, mengatakan bahawa demonstrasi itu adalah kali pertama bahawa fungsi IMS telah dipaut dengan lancar dengan perkhidmatan web bukan IMS sedia ada seperti komuniti Pesanan Segera.
Hartmut Schittko, Pengarah Pemasaran di COMNEON, menyatakan bahawa projek bersama dengan TJAT memaparkan keupayaan Rangka Kerja Peranti COMNEON IMS untuk menyambung kepada perkhidmatan IM yang berasaskan internet yang menyediakan aplikasi kehadiran dan pemesejan yang sangat diingini untuk terminal mudah alih.
Mengenai Comneon
COMNEON adalah pembekal utama perisian stack protokol untuk komunikasi mudah alih. COMNEON melesenkan perisiannya kepada pelbagai pelanggan, termasuk syarikat semikonduktor besar dan kecil, pengendali rangkaian yang ditubuhkan, dan beberapa pengeluar terminal mudah alih yang terkemuka. Sebagai anak syarikat milik penuh Infineon Technologies AG, COMNEON juga menyediakan perisian untuk platform telefon bimbit Infineon. Maklumat lanjut boleh didapati di www.comneon.com.
Mengenai Sistem TJAT
TJAT mengkhususkan diri dalam menawarkan perkhidmatan agnostik peranti di pelbagai platform, protokol dan perkongsian - dengan kerjasama yang ditandatangani dengan Vodafone dan AOL & lebih dari 1.2 juta pengguna aktif. Perkhidmatan TJAT MIM adalah penyelesaian tanpa pelanggan mudah alih berasaskan pelayar yang boleh digunakan untuk banyak komuniti pemesejan segera yang sedia ada (ICQ, MSN dan lain-lain) yang membolehkan pengendali Mudah Alih untuk menggunakan perkhidmatan pesanan segera. TJAT juga telah membangunkan perkhidmatan IM berasaskan SIP / IMPS. Maklumat lanjut boleh didapati di www.TJAT.com.